Skip to main content

Posts

Transform Yourself Into Someone Who Needs Prescription Drugs

After reading a few rib-tickling samples of Botnik Studios ' pre-trained keyboard work on literary texts via Tumblr, I got curious enough to try out the Predictive Writer technology myself. So I logged into the community site, checked out the apps, and tried creating a beauty product ad content like what I usually do for my sponsored posts. The result is pretty hilarious as seen in the screencap below... What if this content becomes a real ad? I tinkered around with the text on my favourite BeFunky Photo Editor app and here's what I imagine it would look like if my content ever makes it to serious publication: This is how Botnik predictive keyboard works - it offers word suggestions based on any text you feed it. You only have to load a text file via the given menu, then start writing using the grid of options below it. Check out other Botnik Studios' pre-trained keyboard results on Harry Potter and The X-Files .

Terhibur Tengok Video Lil Lizat Ni

Banyaknya perkara tersangkut sejak bermulanya zaman pandemik ni. Hidup pun tersangkut, padanlah ramai mengambil keputusan untuk bunuh diri. Dunia pula makin bertambah gila. Marilah hiburkan hati ini dengan menonton video lawak berwatakkan cicak oleh lil lizat  di YouTube sebelum kita pun breakdown dan menjadi betul-betul gila. Tak ingat sejak bila mula mengikut video si lil lizat ... budak ni memang ada bakat mencipta cerita animasi pendek yang menghiburkan hati. Lawak dia tak bodoh (okey, kadang-kadang agak bodoh juga) dan mampu mencuit hati penonton tak kira umur dan latarbelakang di sebalik lukisannya yang amat ringkas. Skrip dia gila-gila tetapi konten dia yang bersahaja mudah untuk penonton relate. Dari segi gaya bahasa dan pop culture yang dipaparkan, ada kemungkinan lil lizat ni berusia dalam lingkungan bawah 20 tahun. Setakat ini lil lizat telah berjaya mengumpul 240,000 subscribers di YouTube. Mudah-mudahan lil lizat  akan meraih Gold Play Button tidak lama lagi.  Nak tengok

Lenyapkan Perempuan Tu Boleh?

     

5 Makanan Tradisi Paling Menakutkan Dalam Dunia

AMARAN: Entri ini mengandungi senarai makanan yang akan membuat pembaca rasa mual dan tidak selesa. BOODOG (Mongolia) Sajian tradisi turun-temurun masyarakat Mongolia sejak zaman Genghis Khan ini mempunyai resipi yang agak unik. Mula-mula tukang masak akan membelah perut seekor haiwan seperti marmot (sejenis tupai besar) atau kambing dan mengeluarkan organ dalaman darinya. Selepas itu dia akan membakar beberapa ketul batu dari sungai sehingga panas membara. Kemudian batu-batu panas tersebut akan dimasukkan ke dalam badan haiwan tadi bersama isi daging, organ dalaman haiwan dan sedikit perencah seperti bawang, garam dan kentang. Perut haiwan itu akan dijahit semula dengan wayar sebelum seluruh luar badannya dibakar dengan penunu bagas (blowtorch) bagi membuang bulu. Dengan cara ini, isi daging akan dimasak serentak dari luar dan dalam. Boodog dikira dah masak apabila lemak mula mengalir keluar melalui lubang pori kulit haiwan. Nak merasa pengalaman barbeku paling mena

The Most Terrifying Mask For Halloween 2021

Saw this Coronavirus mask being sold on Shopee just now. Of course... what could be more terrifying than the Corona in this century? Perfect for this year's Halloween. I still prefer the Plague Doctor mask over this one though.

Jangan Kedekut Dengan Kucing

Kadang-kadang Allah hantar seekor kucing untuk menjadi guru dan menguji kita supaya kita muhasabah. Jika seekor kucing datang meminta makanan, tapi kita halau dia, itu tanda kita kedekut dengan rezeki yang Allah beri pada kita. Kadang-kadang kucing bawa lari seekor ikan kembong yang kita beli di pasar. Anggaplah itu rezeki untuk kucing tu. Tak payahlah kejar kucing tu keliling kampung! Dia bukan ambil semua, seekor saja. Lainlah kalau kucing tu bawa lari peti sejuk. Selalulah kita beri makan pada binatang. Setiap makanan kita beri makan binatang itu dikira sedekah.

Mungkinkah Ini Punca Pesawat Pengintip Israel Melintasi Ruang Udara Malaysia?

Baru-baru ini kecoh satu negara tentang penampakan sebuah pesawat pengintip Israel melintasi ruang udara Malaysia di saat dunia memerhatikan konflik antara Israel dan Palestin. Pelbagai persoalan dan spekulasi muncul di kalangan masyarakat. Ada yang menyangka ia berpunca kerana Israel telah "koyak" akibat pembulian siber oleh tentera bawang Malaysia lalu cuba menakut-nakutkan warga Malaysia dengan menunjukkan kehadiran mereka berlegar-legar di ruang udara Putrajaya. Ada yang berpendapat Israel mungkin mensasarkan Malaysia sebagai sekutu Palestine kerana bimbang dengan sokongan Malaysia terhadap Palestin memandangkan negara ini mempunyai lebih 1,000 orang Palestin menetap di sini. Pesawat pengintip Israel dikesan melintasi ruang udara Putrajaya sambil mematikan radarnya Terbaru laporan media berita Malaysia hari ini agak menarik kerana ia mungkin mendedahkan antara punca pesawat pengintip Israel melintasi ruang udara Malaysia. Menurut laporan berita, Kementerian Luar Negeri Ma

LRT Berlanggar Di Kg Baru, Lebih 200 Orang Cedera

Terkejut apabila mendapat tahu berita tentang dua tren Transit Aliran Ringan (LRT) terbabit dalam kemalangan berhampiran stesen Kampung Baru malam tadi. Rasa seram juga sebab pernah ada satu masa tu Ayuni rasa tak sedap hati menaiki LRT dari KLCC kerana apabila tren melalui terowong Kg Baru, tiba-tiba tren bergerak sangat laju hingga ramai penumpang terhuyung-hayang termasuk yang tengah duduk dan terdengar bunyi geseran besi rel yang memeritkan telinga (jarang berlaku sebelum itu). Tren kemudian brek secara mengejut. Terus Ayuni menyuruh mak yang keluar bersama Ayuni hari tu untuk turun di stesen lain sebelum stesen destinasi sebab merasakan ada benda tak baik boleh berlaku. Malam tadi terjadi satu peristiwa yang menggemparkan di Kuala Lumpur. Sebuah tren LRT yang bergerak dari Gombak berlanggar dengan sebuah lagi tren dari arah Kelana Jaya hingga menyebabkan 213 orang penumpang cedera. Kedua-dua tren dilaporkan bertembung kira-kira jam 8.45 malam di antara stesen Kampung Baru dan KLCC

5 Fakta Pelik Yang Bunyi Macam Palsu...

Berikut ialah 5 fakta pelik yang anda pasti akan sangka palsu... tetapi ini semua memang benar! Fakta kelima tu rasanya yang paling susah nak dipercayai. 1. Orang Yunani kuno memutihkan gigi menggunakan air kencing.   2. Tanzania pernah mengalami epidemik sindrom ketawa tanpa henti selama setahun. 3. Sesiapa yang menonton K-Pop di Korea Utara akan dihukum bunuh. 4. Asalnya "Like Button" dalam Facebook hendak diberi nama "Awesome Button". 5. Planet Musytari dan Zuhal berhujankan berlian.

Bila Burung Ini Lapar Semua Haiwan Dia Nak Makan

Burung ini pelik sebab bila dia dah lapar sangat segala makhluk dia bantai nak makan. Ini ke burung pelikan macam dalam cerita Finding Nemo tu? Ada yang kata ini burung stork (bangau) yang hantar bayi manusia ke rumah-rumah tu. Pernahkah anda memiliki haiwan peliharaan atau rakan yang rakus sebegini apabila lapar?