Page Menu

Sebuah blog caca-marba yang hidup segak mati tak mau.
Blogger dia pun sekejap update sekejap jadi hantu.

Total Pageviews

Dibina oleh Ayuni Rafilah © 2014-2023 Hak Cipta Terpelihara
Dikuasakan oleh Blogger.

Anda Pasti Perlukan Perkakas Dapur Pelik Ini...


Macam-macam jenis peralatan dan perkakas dapur telah dicipta bagi tujuan menmudahkan kerja memasak dan menyediakan hidangan. Tetapi senarai peralatan dapur yang Ayuni jumpa ni memang betul-betul pelik dan jarang ditemui. Walaupun pelik, kesemua peralatan ni mempunyai fungsi berguna dan menambahkan keseronokan dalam aktiviti memasak di dapur. 


PELEMBUT DAGING INFINITY GAUNTLET: Rasanya selepas dia dah lenyapkan separuh kehidupan dari dunia, Thanos pakai sarung tangan ni untuk memasak cheeseburger di teratak persaraannya. 


PENCALIT MENTEGA (BUTTER STICK): Senang nak sapu mentega, cuma calit pada roti macam lipstik. Tak payah nak guna pisau mentega, juga tak perlu nak cari bekas untuk simpan mentega yang dah digunakan lagi!


KEPALA PENYEMBUR LIMAU: Bayangkan betapa mudahnya nak keluarkan jus daripada buah-buahan tanpa mengupas dan memotong dengan pisau. Sebenarnya Ayuni dah ada alat ni di dapur, beli dari Daiso tempoh hari.  Memang best pakai, cuma tebuk buah limau atau oren dengan kepala penyembur ni, terus tekan dan sembur!


KUNCI KESELAMATAN AISKRIM: Kini tiada siapa boleh curi aiskrim anda tanpa kod nombor rahsia. Kecuali jika dia berjaya mencuri kod nombor rahsia sekali.


PISTOL SOS CILI/TOMATO: Tembak sos kegemaran ke atas makanan. Gunakan picu pistol untuk mengawal amaun sos.

2 ulasan:

  1. unik..kadang tak terfikir punkan..rupa ada kegunaannya.

    BalasPadam